11.08.2011

Favoritt!


Aaah, ingen over, ingen ved siden. Disse gutta er bare.. Nei, finner ikke ord. De har vært min store forelskelse det siste året, og det ser ut til å bli en livslang en. Etter at jeg var på konserten deres på Rockefeller på bursdagen min i fjor, ble jeg frelst. De er samfunnsengasjerte, og tekstene innholder så mye viktige budskap. Samtidig virker de så down-to-earth, og når de er på scenen ser man at de absolutt ELSKER det de driver med. Også vant de jo Spellemann i år, det er jo det beste som kunne skje! Men for meg toppet det hele seg da de opptrådde i domkirken under minnekonserten for ofrene 22.juli. Da hadde Chirag skrevet om verset sitt i sangen "Byduer i dur":

/Bli med meg til byen som jeg bor i /der rosene er blodet mitt /landet mitt er lite, men modig /og statsministeren snakker til meg som broren sin /og vi sender verden en hilsen /hvorfor holde våpen når vi kan holde stilken /en god grunn til å ha tro på noe annet /vi er alle hovedmannen i hovedstaden /så bare bli med meg til byen som jeg bor i /der rosene er blodet mitt /landet mitt er lite, men modig /og du snakker til meg som om moren din var moren min /hun sier Raggen jeg er`ke redd mer /Oslo, meg og deg under pleddet /vi er i byen som jeg bor i /der alle blomstene er blodet mitt /

Hvis ikke det der er vakre ord, så vet ikke jeg. Det viser bare så mye om hvem de er, og hvor glade de er i byen sin. Jeg har på to konserter siden bursdagen min, og det skal definitivt bli flere. Jeg er sikker på at både vennene mine og kjæresten min er drittlei alt pratet mitt om Karpe Diem, men jeg klarer bare ikke la være! Ingen over, ingen ved siden. Også det går jo ikke an å si annet en at Chirag er veldig sjarmerende og søt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter i vei, tari mot både ris og ros!