30.03.2009

STRESS!

Ja, da er en ny uke i gng. Også er det påskeferie. Jeg er så stressa! Bare stresser for tiden, er ikke rart jeg besvimer på Hawk da vettu. Det jeg stresser med er hva jeg skal gjøre neste år. Dette kommer til å være et tema frem til 15.april. Det er så vanskelig. Jeg vurderer å ta et friår og jobbe og studere i tre måneder på Bali. Eller jeg vurderer å flytte til Oslo til høste og studere kriminologi på unisversitetet med Linn-Anett. Foreløpig er det det første punktet som frister mest. Høres det altfor dumt ut å ta et friår? Hva skal dere?

Jeg syns rett og slett det er dritkjipt at jeg skal ha så vanskelig for å velge. Men likevel, det er jo veldig dumt å velge feil, er det ikke?

1 kommentar:

  1. Ok, ikke for å spre noen dårlige rykter om NTNU nå, men det er en del studier som tilbyr bachelorgrad uten at det blir innfridd. Aka; vi får ikke det vi har søkt på. Jeg har hatt kun 1 og 1/2 år med film, nå må jeg fylle det ut med medievitenskap. Jeg går på mediesosiologi, og skjønner nesten ingenting xD Men det er flere som sitter i samme situasjon som meg. Det går nok greit for deg som har gått medie og kommunikasjon, og jeg trives virkelig. Savner filmfagene noe sinnsykt, men...

    Egentlig ville jeg råde deg til å ta folkehøgskole eller noe slikt. Jeg tror det gir bedre muligheter. Nicole gikk på Danvik i Drammen og det har gitt henne en mange muligheter, og jeg angrer på at jeg ikke valgte det, helt ærlig. Men da blir det jo et år til med vanlig skole - og det var noe jeg ville bort fra etter videregående. Ferdig med lekser og fremføringer, men fremføringer må jeg jo holde ut med på universitetet. Ser ut til at det blir yrket mitt so far..

    Dette ble mye. Men jeg håper jeg ikke har gjort valget vanskeligere for deg. NTNU (søker du Filmvitenskap havner du på Dragvoll, som har det kjedelige ryktet som "useriøs skole" enn Gløshaugen, hvor de virkelige nerdene er..) er et hyggelig sted, men søker du Filmvitenskap burde du anse deg et yrke som professor og forsker:) Da blir du stuck her. BTW: Dragvoll er egentlig en gård, mens Gløshaugen virkelig ser ut som et universitet. Rektoren syntes bygningen ligner på Galtvort, men du havner altså på en gård om du søker Filmvitenskap:)

    Men Trondheim er en hyggelig by å bo i. Det er nesten bare studenter her og anbefaler dette stedet framfor Oslo:) Framtiden ligger andre steder enn i Oslo, hehe. Men lykke til videre med valget;D Og god bedring!!

    SvarSlett

Kommenter i vei, tari mot både ris og ros!