21.12.2008

FERIE!

Nå er det ferie. OG jeg har ikke blogga på nesten en uke. Skal jeg fortelle hvorfor? Fordi det ikke har vært ferie før nå. NÅ sitter jeg på PCen til mamma og skriver på særemnet. Skal prøve å få det ferdig i kveld. Egentlig vil jeg aller helst på by'n og danse og kose meg og ha det gøy. Men nei, her sitter jeg. Den siste uka har det skjedd mye.

På onsdag var jeg i Sverige med Marlene. Vi kjørte bilen til mora hennes. Vi kjørte til Nordby, og alt gikk fint - helt til vi skulle en kort tur innom gamle Svinesund. Vi parkerte og gikk inn og kjøpte det vi trengte. Da vi kom ut igjen, hørte vi en merkelig lyd fra bilen, det hørtes ut som luft som seg ut av noe. Da så vi det , høyre bakhjul var flatt! Vi hadde pungtert... Festlig, veldig festlig. Så da ringte vi Hansi, kjæresten til Marlene, siden ingen av oss hadde bytta dekk før. Han var snill og kom og hjalp oss. Jeg var ikke hjemme før elleve.

På torsdag kom jeg for seint på skolen siden jeg hadde stilt vekkeklokka feil. Var ikke så farlig, siden det bare var kosedag på skolen. Andreas ble med hjem etter skolen og vi bytta julegaver. Fulgte han til ferja på kvelden, og det var kjempetrist å si hadet :(

På fredag dro han nemlig til Lanzarote! Og han skal være borte i to uker.. Æsj. Vel, fredag var siste skoledag. Det var hyggelig, men også litt trist, siden det er lenge til jeg skal se folk igjen. Linn ble med til Ski, og vi shoppa litt på storsentret, før det var hjem til Sex and the City og vin. Var hyggelig å være med Linn igjen!

I går kom fetteren min, Jo. Han er fire år og kjempesøt. Så jeg var litt barnevakt. Ellers var det mye særemneskriving i går også.

Nå har jeg, mamma og Eirik nettopp kommet hjem fra Oslo og handla siste rest med julegaver. Har fått pynta juletreet og sånt, så det er bra. Nå sitter jeg og surmuler over flere ting:
-Særemnet som jeg syns blir dårlig.
-Jeg savner Andreas masse.
-Jeg er sur fordi vi skal feire julaften hjemme i regntunge Fredrikstad og ikke med hele familien på fjellet. Vi skal sitte fem personer hjemme på julaften, noe som er altfor lite for min del.

Men nå må jeg tilbake til Ibsen.

-Anniken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter i vei, tari mot både ris og ros!