30.11.2008

Første søndag i advent! Hurra.

Dette er da for min del både positivt, men også lit negativt. Særemnet, vet dere. Det legger en demper på alt. Serr, det er skikkelig ødeleggende. Menmen, det må leveres enten jeg vil eller ikke. Det kommer nok ikke til å bli bra, men det får så være. Jeg har lært mye nytt av å jobbe med det så langt hvertfall. Men joda, i morra er det første desember og første luke i kalenderen kan åpnes. Det er noe å bli glad av det! Da trekker jeg hvertfall litt på smilebåndet. Nå kommer jeg rett fra Gamlebyen hvor jeg og Karine har vært og filma. Vi var i NisseNattHuset, og filma julegateåpninga etterpå. Det var så koselig! Julemusikk, nisseluer og masse små barn som smilte og som så ut som om de var i himmelrike. Helt herlig. Syns det er kjempekoselig at jeg og Karine skal lage TV- reportasje om jula, det gjør oppgaven mye mer koselig med et sånt tema.

Må si at jeg savner julefølelsen fra jeg var liten. Snø på bakken, kilinga i magen for hver luke, julekalender på TV, juleavslutning på skolen hvor vi gikk rundt juletre og lekte "Avskjed på grått papir". Det å våkne på julaften og finne julestrømpa hengende på døra og å sette seg i stua og se på JuleMorgen og stirre lengselsfullt på gavene under juletreet. Ååååå, savner det.
Nå er desember bare mas frem til jul. Man skal kjøpe gaver, gjøre unna siste innspurt på skolen, gjerne jobbe, lekser. Men da er det jo ekstra deilig når ferien endelig er der. Det skal ære helt sikkert :)

I går var jeg hos Martine før vi dro på byen. Det var kost. På Hawk var det syke mye mennesker i går! Herregud, var så vidt manklarte å lee på seg på dansegulvet jo. Herlig med gutter som klår og ikke tar et hint når man ber dem om å stoppe, jenter som omtrent sparker seg frem på dansegulvet OG dårlig musikk. Som dere kanskje skjønner syns ikke jeg det var veldig morsomt der i går. Hehe. Jeg og Linn-Anett fikk forresten høre den dårligste sjekkereplikken noen gang:

Gutt som kom bort når vi dansa: "Har du kjøpt den kjolen på HM?"
Linn- Anett: "Nei."
Gutt som kom bort når vi dansa: "Ånei. Den var fin da."

Da Linn- Anett ikke viser han noe mer interesse snur han seg søren meg mot meg og spør meg om AKKURAT det samme. Dust!

Nå ligger jeg i senga og leser den siste Harry Potter boka på engelsk. Liker den! Burde egentlig jobbe med særemne, men drøyer det til i morra, siden vi slutter halv tolv i morra! Da blir det leksedag, enten jeg vil eller ikke.

- Anniken

2 kommentarer:

  1. Anonym30.11.08

    Takk for tipset. Det skal jeg faktisk kjøpe meg :)

    SvarSlett
  2. ååå, hun har vel ikke lyst til å strikke et par til meg også, vel? (A) Jeg betaler for garn og arbeid og alt, altså :D

    SvarSlett

Kommenter i vei, tari mot både ris og ros!