17.02.2009

Oppdatering,

Ja, da er jeg her igjen. Har ikke blogga på lenge, rett og slett fordi jeg ikke har orka. Har bare kost meg og hatt ferie frem til nå. For nå har et lite dilemma dukket opp. Skal jeg gidde å dra på denne fellesfesten for russen eller ikke? Jeg har egentlig ikke lyst i det hele tatt, siden det er på torsdag og jeg skal rett til Oslo på fredag morgen. Men jeg har jo lyst til å treffe alle kjente og sånt. Huff, vet ikke helt hva jeg velger å gjøre ennå.

Vel, for å oppsummere ferien så langt:
Fredag: Jeg ble ferdig med boka mi på skolen - ENDELIG! Det er så deilig. Mangler bare forside så er det klart. Etterpå ble Linn med hjem og vi hadde vår faste jentekveld med en gutt (Petter, sønnen til venninna til mamma) på slep. Det var deilig å få prata litt igjen. Ho kommer tilbak igjen på torsdag!
Lørdag: Linn dro hjem og jeg og mamma dro til Kolbotn torg.Ble positivt overrasket over hvor fint det var. Og vet dere hva? Jeg fant meg ballkjole!! Hurra! Den er svart og lang og fin, mer sier jeg ikke. Er uansett veldig fornøyd. Var en hel butikk der inne med ballkjoler og alle var på 30% avslag. På kvelden kom Andreas.
Søndag: Jeg og Andreas slappet bare av hjemme og gikk turer og spiste godteri. Sov masse og bare koste meg og nøt at ferien var rett rundt hjørnet. På kvelden gikk vi lang tur i snøværet og akte og hadde det gøy.
Mandag: Sov og spiste og så på film før vi sov litt til. Avtalte også med Marius, fetteren min, og Hanna, kusina mi, at vi skal inn til bestemor i helgen.
Tirsdag: I dag har jeg vært på Tryvann med Marlene. Sto opp åtte og jagde kjæresten hjem. Spiste litt frokost før Marlene kom i halv ti-tiden, og vi la i vei på snøglatte veier innover mot Oslo. Det var helt herlig føre i bakken i dag, og det var deilig å få børstet støvet av slalåmskiene. Jeg og Marlene har funnet ut at vi må dra til Trysil eller Geilo i påskeferien, og at det faktisk bare må bli noe av! Så sånn er det.

Ellers er det noe jeg har tenkt mye på i det siste. Jeg, som mange andre her i Norge, leser jo de størte bloggene. Vi snakker NetteNestea, IdaWulff, Maddisin, MarieAmanda, osv. Jeg syns det er interessant og disse bloggene er gode grunner til at jeg selv har begynt å blogge. Det som derimot slår meg er inntrykket jeg får av hvor mye penger de har! Jeg mener ikke med dette at de skryter uhemmet over hvor rike de er osv, for det gjør de så klart ikke. Men jeg tenker på hvor mye de shopper. Jeg skjønner ikke hvordan de har råd til det. Jeg vet jo at de jobber, men likevel. De har råd til så mye! Før jeg begynte å lese blogger følte jeg at jeg brukte mye penger, men jeg er jo gjerrig i forhold til disse jentene. Og jeg syns de er heldige som har råd til så mye, for det er helt klart alle shoppinggale jenters drøm. Jeg sier ikke dette for å henge ut disse jentene, jeg sier det heller fordi jeg er lettere forundret. Er jeg den eneste som er lettere forundret over dette temaet?

Okei, dette ble et rotete og rart innlegg, men jeg prøvde hvertfall å få frem hva jeg mener. Huff.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter i vei, tari mot både ris og ros!